Siste kunngjøringer
-
Heja Reshavay
Tid:Stikkord om innhaldetEmneord0:00:00Heja Reshavay. Fra Kurdistan, nord i Irak. Kom til Norge 11 år gammel. Har bodd på Minde og 11 år på Møhlenpris ...
Lagt inn 4. nov. 2020, 03:43 av Bjørn Enes
-
Gülay Kutal
Gülay Kutal vaks opp sentralt i Istabull. Ho vart oppfostra av tanta si, og hadde stabile rammer og god skulegang. Ho begynte tidleg på universitetet, der ho traff mannen ho ...
Lagt inn 4. nov. 2019, 06:55 av Mobilstudio Memoar
-
Ratan Kumar Samadder
Bakgrunn:
"The imperiled bloggers of Bangladesh" av Joshua Hammer (NYTimes)
Shabag-rørsla i Bangladesh
Ratan Kumar Samadder er fribyforfattar i Bergen sidan sommaren 2015. Han kjem frå ein landsby ...
Lagt inn 13. okt. 2019, 00:11 av Bjørn Enes
-
Chiku Ali
Bakgrunn:
Ujamaa - Julius Nyerere og det sjølvstendige Tanzania
Første gang Chiku Ali kom til Norge, var det med en teatergruppe hun hadde vært med på å starte i Dar Es ...
Lagt inn 12. okt. 2019, 23:41 av Bjørn Enes
-
Semir Mujkic
Bakgrunn:
Videoopptak av hendingane 15.mai 1992, då krigen kom til Tuzla
Semir vaks opp i Tuzla i det gamle Jugoslavia. Han tok utdanning som klassisk musikar. Frå slutten av ...
Lagt inn 12. okt. 2019, 23:29 av Bjørn Enes
-
Bratland
Bakgrunn:Videoopptak frå Saigon, 30. april 1975Kim Nga Dao Bratland er barne- og ungdomsarbeidar på Møhlenpris skule i Bergen. I dette intervjuet fortel ho om oppveksten under krigane i ...
Lagt inn 12. okt. 2019, 23:34 av Bjørn Enes
-
Gunda Kārkliņa
Bakgrunn:
Riga - januar 1991. Sovjetiske spesialstyrkar går laus på byen. Videoopptak frå eit augevitne.
Meir om hendinga.
Memoar: Gunda vaks opp i Tirza, aust i Latvia. Barne- og ungdomsåra hennar ...
Lagt inn 12. okt. 2019, 23:12 av Bjørn Enes
| Rom for møter
er et samarbeidsprosjekt mellom Bergen Offentlige Bibliotek, Hordaland fylkesbibliotek og Det felles innvandrerråd i Hordaland. Prosjektet er støttet av Gjensidigestiftelsen.
Prosjektet omfatter aktiviteter som blir sosiale møteplasser i lokalsamfunnene der norske og minoritetsspråklige kan møtes på en likeverdig måte rundt felles interesser i tilknytning til folkebibliotekene. Vi vil styrke samarbeidet mellom folkebibliotekene og ulike frivillige organisasjoner i lokalsamfunnene.
Prosjektet har fokus på språkforståelse og digital kompetanse da dette er hovednøkler til økt deltakelse og inkludering i det norske samfunnet.
Memoar si rolle i samarbeidet er å gjera ein serie intervjuopptak, dokumentera og formidla dei - og å gjennomføra eit såkalla forteljarpanel med nokre av dei som har blitt intervjua.
Fyrste slike møte vert tysdag 30. januar i Auditoriet i Bergen offentlige Bibliotek. Samtlen vil bli leia av Bjørn Enes, som vil be kvar einskild fortelja saker om:
- Korleis såg det ut der du budde som barn? Fortel litt om oppveksten? Litt om familien?
- Fortel om framtidsdraumane dine som barn/ungdom?
- Fortel om korleis du kom fram til at du ville reisa?
- Kva visste du om Noreg?
- Fortel om din fyrste dag i Bergen?
- Korleis blir eit menneske bergensar? (Fortel om språk, underlege veremåtar ("kodar") o.l. )
- Fortel litt om din diaspora (finnst det eit lokalt miljø av folk frå ditt land?)
- Fortel litt om kva du tenkjer om å høyra til - f.eks: Kor vil du gravleggjast?
- Fortel litt om tankane dine om neste generasjon?
Og til slutt kanskje nokre refleksjonar om framtida: Vert heile verda ein "smeltedigel"?
|
lagt inn 4. nov. 2020, 03:22 av Bjørn Enes
[
oppdatert 4. nov. 2020, 03:43
]
Tid: | Stikkord om innhaldet | Emneord | 0:00:00 | Heja Reshavay. Fra Kurdistan, nord i Irak. Kom til Norge 11 år gammel. Har bodd på Minde og 11 år på Møhlenpris. | Kurdistan, Irak, Minde, Møhlenpris | 0:01:05 | Barndom, gode kår. Stolt familie. Landsbyen Deralok. Saddam Hussein regjerte. Revolusjon Nord-Irak. Kurdisk område. Uro med borgerkrig. | Saddam Hussein, Revolusjon, Nord Irak, Nytt parlament, Kurdia, | 0:02:40 | Foreldre opplevde bruk av kjemiske våpen. Måtte flykte. | Kjemiske våpen, 1988, Familie, Flykt, | 00:03:35 | Oppvekst i Irak med stor familie rundt seg. Sterke familiebånd. | Deralok, Familiebånd, | 00:04:35 | Våget ikke å ha TV grunnet regimet (Saddam Hussein). Regimet, restriksjoner for media. | Fritidsaktiviteter, Regime, Restriksjoner, Indoktrinering, | 00:05:10 | Oppvekst med tvillingbror, fetter og lillebror. Ikke barnearbeid, | Landsbygd, Barndom, Fritid, | 00:06:05 | Jobbet hos bestefar, landbruk. Utbredt landbruksområde. | Barndom, Jobb, | 00:07:10 | Frykt for å snakke om regimet. Politiske partier. Urolig (spent) område. Våget ikke ytringsfrihet. | Regimet, Politikk, Makt, Partier, Ytringsfrihet, | 00:08:05 | Politiske spenninger. Forsiktighet med ytringer politisk. Familien svartelistet av Saddam. | Intriger, Baksnakking, Svartelisting, Revolusjoner | 00:09:00 | Familie som engasjerte seg politisk for Kurdere. Familie fikk restriksjoner og undertrykkelse grunnet svartelisting. | Politikk, Kurdere, Regime, Undertrykkelse, Restriksjoner | 00:10:00 | Mor flyktet grunnet regime. Kjemisk angrep i 1991. Barn og kvinner flyktet, menn igjen for å kjempe. | Flykt, Kjemisk angrep, 1991, Kamp, Iran | 00:11:00 | Født i Iran. Revolusjon mot regime, beseiret (Saddam) for å få han hjem igjen. | Iran, Krig, Regime, Saddam Hussein, | 00:12:05 | Peshmerger var med på å slå ned IS. Folk solidarisk og stolt over Peshmerger. Gode krigere. P klarte å beholde et uavhengig Kurdistan. | IS, Peshmerger, Konflikter, Kurdistan, | 00:13:30 | Ungdommen og fremtidsutsikter. | Fremtidsutsikter, Ungdom, | 00:14:00 | Iran og Irak krigen. Rekruttering av barn for krigføring under Saddam. | Krig, Iran, Irak, Saddam Hussein, Barn i krig, | 00:15:05 | Far flyktet til Tyrkia, Hellas, men lykkes ikke med plan. | Flukt, Fluktmulighet, Tyrkia, | 00:16:05 | I Norge. Muligheter som åpnet seg. Etablering av familie i Norge. Bror med handikap. Gift og i jobb. Personlige refleksjoner om Kurdia. Diplomatiske avtaler. | Norge, Muligheter, Etablering, Hadikap, Jobb, Diplomati, | 00:17:10 | Far reiste. Familien ventet 9 år. Hadde ikke pass. Vanskelig med emigrering pga. ID. Familiebånd i hjemland. | Imigrasjon, Familie, Pass, ID, Emigrering, Familiebånd | 00:18:25 | Reiserute, Ambasade Damaskus, Til Syria, besikke grensevakter, Falsk ID, | Emigrerer, Reisen, Damaskus, Ambasade, Bestikkelse, Pass, | 00:19:35 | Avslag på familiegjennforening. Returnerte Kurdistan. | Avslag, UDI, Returnere, | 00:19:50 | Skole Kurdisan, Barneskole og ungdomsskole, | Skole, Kurdistan, | 00:20:25 | Innvilget innreise Norge, Tidsepoker for immigrasjonsbehandling, | Imigrasjon, Innvilget, Norge | 00:21:05 | Bestikkelser og smugling, Sjøfør for veivalg, | Bestikkelser, Reiserute, Sjåfør, Veivalg, |
| Tid: | Stikkord om innhaldet | Emneord | 0:00:00 | Heja Reshavay. Fra Kurdistan, nord i Irak. Kom til Norge 11 år gammel. Har bodd på Minde og 11 år på Møhlenpris. | Kurdistan, Irak, Minde, Møhlenpris | 0:01:05 | Barndom, gode kår. Stolt familie. Landsbyen Deralok. Saddam Hussein regjerte. Revolusjon Nord-Irak. Kurdisk område. Uro med borgerkrig. | Saddam Hussein, Revolusjon, Nord Irak, Nytt parlament, Kurdia, | 0:02:40 | Foreldre opplevde bruk av kjemiske våpen. Måtte flykte. | Kjemiske våpen, 1988, Familie, Flykt, | 00:03:35 | Oppvekst i Irak med stor familie rundt seg. Sterke familiebånd. | Deralok, Familiebånd, | 00:04:35 | Våget ikke å ha TV grunnet regimet (Saddam Hussein). Regimet, restriksjoner for media. | Fritidsaktiviteter, Regime, Restriksjoner, Indoktrinering, | 00:05:10 | Oppvekst med tvillingbror, fetter og lillebror. Ikke barnearbeid, | Landsbygd, Barndom, Fritid, | 00:06:05 | Jobbet hos bestefar, landbruk. Utbredt landbruksområde. | Barndom, Jobb, | 00:07:10 | Frykt for å snakke om regimet. Politiske partier. Urolig (spent) område. Våget ikke ytringsfrihet. | Regimet, Politikk, Makt, Partier, Ytringsfrihet, | 00:08:05 | Politiske spenninger. Forsiktighet med ytringer politisk. Familien svartelistet av Saddam. | Intriger, Baksnakking, Svartelisting, Revolusjoner | 00:09:00 | Familie som engasjerte seg politisk for Kurdere. Familie fikk restriksjoner og undertrykkelse grunnet svartelisting. | Politikk, Kurdere, Regime, Undertrykkelse, Restriksjoner | 00:10:00 | Mor flyktet grunnet regime. Kjemisk angrep i 1991. Barn og kvinner flyktet, menn igjen for å kjempe. | Flykt, Kjemisk angrep, 1991, Kamp, Iran | 00:11:00 | Født i Iran. Revolusjon mot regime, beseiret (Saddam) for å få han hjem igjen. | Iran, Krig, Regime, Saddam Hussein, | 00:12:05 | Peshmerger var med på å slå ned IS. Folk solidarisk og stolt over Peshmerger. Gode krigere. P klarte å beholde et uavhengig Kurdistan. | IS, Peshmerger, Konflikter, Kurdistan, | 00:13:30 | Ungdommen og fremtidsutsikter. | Fremtidsutsikter, Ungdom, | 00:14:00 | Iran og Irak krigen. Rekruttering av barn for krigføring under Saddam. | Krig, Iran, Irak, Saddam Hussein, Barn i krig, | 00:15:05 | Far flyktet til Tyrkia, Hellas, men lykkes ikke med plan. | Flukt, Fluktmulighet, Tyrkia, | 00:16:05 | I Norge. Muligheter som åpnet seg. Etablering av familie i Norge. Bror med handikap. Gift og i jobb. Personlige refleksjoner om Kurdia. Diplomatiske avtaler. | Norge, Muligheter, Etablering, Hadikap, Jobb, Diplomati, | 00:17:10 | Far reiste. Familien ventet 9 år. Hadde ikke pass. Vanskelig med emigrering pga. ID. Familiebånd i hjemland. | Imigrasjon, Familie, Pass, ID, Emigrering, Familiebånd | 00:18:25 | Reiserute, Ambasade Damaskus, Til Syria, besikke grensevakter, Falsk ID, | Emigrerer, Reisen, Damaskus, Ambasade, Bestikkelse, Pass, | 00:19:35 | Avslag på familiegjennforening. Returnerte Kurdistan. | Avslag, UDI, Returnere, | 00:19:50 | Skole Kurdisan, Barneskole og ungdomsskole, | Skole, Kurdistan, | 00:20:25 | Innvilget innreise Norge, Tidsepoker for immigrasjonsbehandling, | Imigrasjon, Innvilget, Norge | 00:21:05 | Bestikkelser og smugling, Sjøfør for veivalg, | Bestikkelser, Reiserute, Sjåfør, Veivalg, | 00:22:05 | Flytur fra Damaskus. Ankomst Bergen. Mottakelse av far, bror og onkel, Temperaturforskjell | Flytur, Damasus, Bergen, Mottakelse, Familie, Kulde | 00:23:05 | Gjenforening / lite kjennskap til far, | Gjenforening, Far, Bergen | 00:24:25 | Minde med far, bror, onkel, | Minde, Familie, | 00:25:05 | Mor og fem barn ble gjenforenet, Alder på søsken, Boforhold med stor familie. | Mor, Brødre, Søsken, Alder, Boforhold, | 00:26:45 | Nygård skole, Språkskole, Bli kjent i Bergen, Brukte referansepunkt for å finne frem | Skole, Nygård, Språkskole, Byen, Ukjent | 00:28:00 | Etablering av vennskap, Venner med andre politiske meninger. | Vennskap, Politikk, | 00:30:00 | Flyttet til Møhlenpris, Glad i Møhlenpris. Åpne og gode norske venner, Mange gode minner, Sosialt liv og idrettstilbud | Møhlenpris, Glede, Idrett, Vennskap, Minner | 00:30:45 | Møhlenpris skole, Utfordringer med språket, Mobbing pga. språk og reaksjoner. | Skole, Språket, Utfordringer, Mobbing, Reaksjoner, Venner, | 00:33:10 | Første norske venn, Vennskap gjennom idrett, Begynte med fotball | Norsk venn, Idrett, Fotball, | 00:34:40 | Interesse for fotball og etablering av vennskap. Nettverk gjennom fotball, Godt idrettstilbud, Fotball og reise. Dana cup, | Interesser, Idrettstilbud, Vennskap, Nettverk, Reiser, | 00:36:45 | Fotball og etablering av venner fra mange nasjoner, | Fotball, nasjoner, flerkulturelt | 00:37:25 | Flerkulturelt godt vennskap, Fotball fundament for vennskap, Gode minner fra fotballturer. Fritid på kvelden | Multikulturell, Vennskap, Fritid, | 00:38:35 | Hjemlengsel, savn av familie og venner, Foreldre og hjemlengsel. Trygghetsfølelse i Norge. Besteforeldre i Irak. | Hjemlengsel, Venner, Tid, Familie, Trygghet, Besteforeldre. | 00:40:35 | Ungdomsskole på Rothaugen med bror, Flerkulturell skole, Godt integrert med Nordmenn. | Ungdomsskole, Rothaugen, Integrering, | 00:42:05 | Nye venner på Rothaugen, Utvidet horisont med venner, Venner gjennom skolen. Trivsel generelt i Bergen. | Vennekrets, Nettverk, Trivsel, | 00:43:10 | Mindre mobbing, Refleksjoner rundt mobbing, | Mobbing, Ungdomsskole, | 00:44:10 | Valg av videregående skole, Studiespesialisering på Bjørgvin vgs, | Videregående, Skole, Linjevalg, Yrkedfag, Bjørgvin vgs, | 00:46:00 | Tur tilbake til Kurdistan, Inntak på vgs, | Tur, Kurdistan, Inntak, | 00:47:00 | Utfordringer vgs for fremmedspråklige, Bror tok annen vgs. linje. Gjennomføring av studie. | Vgs, Utfordringer, Språk, Studiespesialisering, Gjennomføring, | 00:48:10 | Valg av studie. Interesser for studieretninger, Kultur og valg av studier, Valg av studie for bror. | Studievalg, Interresser, Kultur, Bror, | 00:49:20 | Politisk engasjement, | Politikk, Refleksjoner, Engasjement, | 00:51:30 | Etter vgs, Jobbet ett år, Forskjellige jobber, | Jobb, Bemanningsbyrå, | 00:52:15 | Årsstudium historie i Sogndal, Valg ut fra interesse, | Studie, Historie, Sogndal, Interesse, | 00:53:50 | Utdannet økonom, Jobber med forsikring, Ønske om videreutdanning | Økonomistudie, Jobb, Forsikring, Videreutdanning, Trivsel, | 00:55:30 | Økonomi i samfunn og politikk, Refleksjoner økonomi, samfunn, politikk og fremtidige perspektiver for Kurdistan. | Økonomi, Samfunn, Politikk, Handelskrig, Fremtiden, Kurdistan, | 00:56:30 | Amerikansk politikk, Globale fremtidsperspektiv, | USA, Politikk, Fremtidsperspektiv, Globalt, Rasisme, | 00:58:05 | Positive fremtidsperspektiver globalt og Norge, Økonomi, handelskrig og problemstillinger globalt. | Fremtidspespektiv, Økonomi, Handelskrig, Norge, USA, BREXIT, Problemstillinger, Politikk | 01:00:00 | Intervjuet avsluttet. |
|
lagt inn 14. okt. 2019, 06:08 av Bjørn Enes
[
oppdatert 4. nov. 2019, 06:55 av Mobilstudio Memoar
]
Opptak 19/9-2017 - Intervjuar Cathrine Hasselberg Logg: Johan Knutsen 00:00:00 Personalia. Bur i Oslo, kom til Noreg frå Istanbul i 1984. Skriv bok om oppveksten sin. 00:00:50 Vaks opp sentralt i Istabull, i nærleiken av Ottomanske Palass, stedsnamn?. Tyrkia var sekulær republikk. 00:01:40 Godt å vekse opp i middelklassefamilie Gode utdanningsmoglegheiter. Offentleg skule. Armenarar og Jødar i nabolaget. 00:02:40 Ikkje noko fokus på etnisitet. «Identitet som dreper» av Edward Said (eigentleg Amin Maalouf). 00:03:40 Mor var lærar, far var i militæret. Vaks opp hjå ein fjern tante. Skriv også bok om dette. Syria, Balkan. 00:04:45 Møtte foreldre og søsken kvar sommar. Dei flytta ofte. Lang historie, som ikkje blir fortalt. 00:05:50 Tanta, som ho kalla mor, var husmor som gjorde alt ho kunne for å sikre utdanninga hennar. 00:06:50 Var ferdig utdanna ved universitetet då ho kom til Noreg. Hoppa over første klasse, kunne allereie lese og skrive. 00:07:20 Fire år grunnskule, seks år ungdomsskule/høgskule, fem år på universitetet. Ferdig utdanna industriingeniør 21 år gammal. 00:07:50 Beskriv utdanninga og yrket. Produksjonsoptimalisering. Effektivisering. 00:09:45 Uproblematisk å utdanne seg til ingeniør som kvinne i Tyrkia. Fikk sjokk då ho kom her, her var det omvendt. Hovudfag i informatikk, måtte kvotere inn kvinner. 00:10:25 Utviklingsland. Teknologi og modernitet går ikkje hand i hand. Ca. 50/50 kjønnsdeling ved høgare utdanning i Tyrkia. Høgare velferdsnivå fører til større valfridom. 00:12:15 Kreative yrke og sosiale fag meir populære enn tekniske fag i vesten. Meir individorientert. Større fokus på tekniske fag og jobbesikkerheit i ikkjevestlege land. 00:13:15 Kort pause. 00:13:20 Var skuleflink. Vart påverka av sysken som var ingeniørar. Valgte retning som kombinerte det tekniske og menneskelege. Utdanninga finst ikkje i Noreg. 00:15:20 Statskupp i Tyrkia i 1980. Grunnen til at ho reiste. Vanskeleg i Tyrkia både før og etter. Høgre/venstre problematikk. 00:17:20 Var student før, under og etter kuppet. Innskrenking av ytringsfridom og demokratiske rettar. Forbod mot fagforeiningar. Arrestasjonar, tortur og sensur. 00:19:00 Kuppet snudde opp ned på alt over natta. Ikkje mogleg å protestere. «Vanlege folk» var letta over at det var over. Begge sider var væpna, og drap kvarandre. 00:21:20 Ein kunne bli arrestert for ingenting. Folk involverte i rørsle kunne bli fengsla i mange år og torturerte. Mange rymde landet. 00:22:10 Kom til Noreg for å få pause frå den kvelande stemninga i heimlandet. Blei varande. Gifta seg i 1984, før ho reiste. 00:23:05 Mannen hennar var eit par år eldre, studert ved same universitet. Ho søkte hovudfag i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø. Kom inn på samtlege 00:23:45 Mannen kom på besøk eit par månader seinare. Hadde starta forlag i Tyrkia. Kom inn på Kunst og Handverk-skule. 00:24:45 Vart forventa at ein returnere etter endt utdanning, med mindre dei kunne vise til unik kompetanse. Starta firma. 00:26:20 Kort pause. 00:26:25 Første dagen i Noreg. Fattig student. Dyrt å fly, tok buss frå Istanbul til Munchen, tog til Noreg. Vart skremd av dansk dame. Dansa folkedans i Frankrike og Italia. 00:28:30 Første møte med rasisme og diskriminering. Var optimistisk. Idealiserte vesten. Dansken raljerte om det Ottomanske riket. Ho skremd dansken.
| 00:30:35 Hadde ikkje visum, vart kontrollert i Sverige, midt på natta. Fekk hurtigvisum. Toget venta. 00:33:10 Kom fram. Perrongen var av tre. Gjekk langs Karl Johan. Forventa snø og is, vart møtt av sol og varme. Godt førsteinntrykk. 00:35:00 Drog til Foreign Students Office på Blindern. Vart sendt til Sogn studentby. Ringte til ein tidlegare medstudent som studerte i Oslo. Handla det aller nødvendigaste 00:37:20 Lærte engelsk i Tyrkia. Hovudspråk på universitetet. Tradisjon for folkedans. Forskjellige kulturklubbar. Leigde buss og reiste på turne. Yngste leiar. Reiste til Bagdad. 00:41:30 Har lett for å engasjere seg. Rekk å gjere mykje forskjellig ved å gjere ting halvvegs. 00:42:15 Mangla grunnfag for master i informatikk, tok desse i Noreg. Jobba som morsmålslærar. 00:43:05 Brukte eit år på Norwegian Lighthouse(?) Society på Blindern. Geografi, Historie, Kunst, Politikk og Norsk. Tilsvarande introduksjonsfag. To år på grunnfag. 00:44:00 Samanlikna vindaugesystem på datamaskinar i hovudoppgåva. Macintosh, Windows, OS2 og Next. Tok lang tid å skrive. Fekk bra karakter. 00:46:30 Valde bevisst framtidsretta utdanning. Data. 00:47:30 Prioriterte annleis når ho fekk barn, 33 år gammal. I 1996. Fleksibel ordning med ektemannen. 00:49:30 Mannen foreslo at dei skulle få barn. Fekk barn i Noreg. Familien kom på besøk. Foreldre slutta å besøke, p.g.a. visum-styr. 00:51:30 Visum-politikk. 00:52:30 Kvinnekor. AlaTyrka. Fekk hjelp av dirigent og pianist. Medlem av Norsk Korforbund. Vil byggje bru mellom Noreg og Tyrkia. 00:55:00 Norsk-Tyrkisk Studentforening. 00:56:00 Fleire antall nasjonalitetar representert i Oslo enn i FN. Thomas Hylland Eriksen. 00:57:50 Starta i Sosialistisk Venstreparti for femten år sidan. Leiar for etnisk likestillingsgruppe. Arrangerer Sosialistisk Verdenskafe annenkvar laurdag. 00:58:50 Jobbar for at innvandrarar skal ha det godt. Eit integrert samfunn. Ein kan tilhøyre mange nasjonalitetar. Fremmar forståing gjennom sitt politiske verv. 01:00:00 Jobba i sentralstyret, landsstyret. Utforma politikken frå sentralt hold. Vart vurdert som ordførarkandidat for SV i Oslo. Folkevald. Sit i Bystyret. 01:02:00 Store sosiale skilnadar mellom folk er giftig. 01:02:20 Kort pause. 01:02:30 Tok norskkurs på Blindern. Norsk var vanskelig. Tonefall. Ein «syng» språket. Dialekt. 01:06:30 Glad i språk. Forstod at ho måtte lære norsk. Var svært krevjande. Tok mange år å meistre språket. 01:07:30 Snakkar tyrkisk heime, av prinsipp. Folk trur at barn bør snakke norsk. Berre tull. Fordommar. Leste tyrkisk for barna, og tok med tyrkiske fagbøker. 01:09:10 Dottera er idag stolt av språket sitt. Verdien av språk. 01:11:15 Kjenner seg både norsk, tyrkisk, balkansk, iransk, latinamerikansk og russisk. 01:12:20 Audmjukskap er ein av dei beste kvalitetane til nordmenn. Flinke til å lytte. Respekt. Ytringsfridom, likestilling, kvinnerettar. Har blitt meir tålmodig og audmjuk. 01:14:30 Intellektuelle vil fri seg frå identitet, Edward Said. Fornøgd med dottera. Leiar i venstrealliansen. Les mykje. 01:16:30 Vanskelig å knekke sosiale kodar i Noreg. Besøk, ansvar, forplikting. 01:19:30 Tankar om framtida. Likar ikkje tanken på å døy. Dårlig til å planlegge livet. Planlegge alderdomen. Vil vera med dottera, ikkje i Tyrkia. Håpar dottera finn ein god samlivspartner. 01:21:00 Mest bekymra for miljøet. Bekymra for høgreekstremisme. 01:22:11 Slutt. |
lagt inn 12. okt. 2019, 23:43 av Bjørn Enes
[
oppdatert 13. okt. 2019, 00:11
]
00:00:00 |
https://vimeo.com/251794219 |
00:55:00 |
Eg vaks opp i ein landsby til eg var 14 år. Far var bonde |
02:00:00 |
Bøndene i Banglades er småbrukarar, med ris og grønsaksproduksjon til eige forbruki |
02:00:00 |
Me hadde fisk i ein liten dam i regntida. Me fanga dei med nett eller hand |
05:05:00 |
Me planta i juni og hausta i november-desember |
05:55:00 |
På landet brukte me den gamle bengalske kalenderen – Bangladeshi calendar |
07:05:00 |
Landsbyen var stor, men med lite folk. Det har vore skule der sidan 1912 |
08:08:00 |
Den ligg i sør, i Barisal Division, nær havet. Alle syklonane kjem fyrst til oss |
09:25:00 |
Vi hadde ingen bøker heime, bare skulebøkene |
10:20:00 |
Men dei fortalde historier. Særleg bestefar |
11:00:00 |
Då eg skulle opp i 9. klasse, måtte eg reisa heimefrå. Foreldra mine betalte |
11:39:00 |
Ein lærar lette etter flinke elevar. Eg fekk bu hos han. Han hadde mange bøker. |
13:10:00 |
Den fyrste bok eg las var oein roman om ein kommunist |
14:05:00 |
Min familie er hinduar, ikkje main-stream hindu men ei bengalsk retning |
15:05:00 |
Der er lokale variantar med mykje mystikk i alle religionar i Bangladesh – også Islam |
17:40:00 |
Dei siste åra har det blitt vanskelegare å vera hindu i Bangladesh |
19:50:00 |
Hinduarer ofte betre utdanna – ofte er lærarane hinduar også i muslimske landsbyar |
21:40:00 |
Eg måtte flytta 10 km for å gå på skule. Eg var heime kvar 14. dag. Då måtte eg gå. |
24:35:00 |
Det gjekk bra på skulen, og eg ville gjerne på universitet. Men far hadde ikkje råd. |
26:10:00 |
Så begynte han å handla med fisk for å skaffa pengar |
27:25:00 |
Då eg vart 16 og skulle på High Secondary School måtte eg endå lenger vekk |
28:50:00 |
Eg måtte kryssa åtte elvar for å koma heim. Reisa tok rundt 6 timar. |
31:04:00 |
Universitetet – eg studerte skogbruk på Patuakhali Agricultural College. |
32:25:00 |
Det er mykje skog i Bangladesh, Sundarban - verdas største mangroveskog mellom anna. |
33:46:00 |
Universitetet lå like ved verdas største mangroveskog. |
34:16:00 |
Om bruken av mangrovetømmer – og verdien av Sundarban for økoturisme |
36:50:00 |
Me har også verdas lengste strand |
37:20:00 |
Etter utdanninga hadde eg nokre kortvarige jobbar i skogbruket - |
38:07:00 |
- så tok eg økonomiutdanning og vart bankfunskjonær |
38:50:00 |
Etter høgskulen har eg alltid budd i byar. Eg fekk bankjobb i Patuakhali |
|
Seinare buddeeg i regionhovedstaden Barisal og i |
39:45:00 |
Etter loven kan ingen arbeid meir enn tre år i same bank I Bangladesh |
42:50:00 |
(Bjørn fortel at han har vore i Rashahi i Bangladesh) |
44:40:00 |
Eg starta å skrive i 2008 – fyrst skreiv eg ein roman. Eg var pendlar og brukte fritida |
45:15:00 |
I 2010 fekk eg høyra om internett. Eg såg at folk skreiv om alt mogleg der. |
46:50:00 |
Kona mi var folkeskulelærar. Me kom frå same landsby. Ho måtte og reisa ut. |
49:10:00 |
Me møttest igjen, og foreldra våre ga samtykke. Tradisjonane er endra nå, i byane. |
50:25:00 |
Nå har me to born på 10 og 15 år. |
50:55:00 |
Med gifta oss i studietida, men budde lenge kvar for oss. |
54:01:00 |
Den fyrste fiberkabelen kom i 2010, men internett var veldig dyrt. |
55:40:00 |
Nå har mange i byane internett på telefonen, takk vere GarmninPhone |
57:20:00 |
Der var ikkje internett i banken får i 2007 |
58:45:00 |
I 2009 lånte eg pengar og kjøpte ein PC. |
59:55:00 |
Eg hadde bengalsk tstatur på PC, og etter kvart kom Unicode også for nett. |
|
Det bengalske alfabetet har 50 karakterar. |
|
|
| |
lagt inn 12. okt. 2019, 23:38 av Bjørn Enes
[
oppdatert 12. okt. 2019, 23:41
]
00:00:00:00 |
Jeg heter Chiku Ali |
00:00:50:00 |
Jeg var den førstefødte. |
00:01:20:00 |
Jeg bodde hos mormoren min. |
00:01:50:00 |
Det var vanlig å vokse opp hos slektninger. |
00:02:10:00 |
Mormor ble tidlig enke. |
00:02:40:00 |
Jeg kommer fra folkegruppen nyaturu i Tanzania |
00:03:05:00 |
Svogeren skal overta brorens enke. |
00:03:25:00 |
Min mormor nektet. |
00:04:30:00 |
Ble alenemor. |
00:05:05:00 |
Hun var ganske ensom. |
00:05:15:00 |
Mamma ble forlovet da hun var 14. |
00:05:40:00 |
Det første barnet skulle bo hos bestemor. |
00:06:00:00 |
Hun var opprørsk og bestemt |
00:06:40:00 |
1967/1968. Jeg var 11 år. - jenter fikk ikke lov til å spille fotball |
00:07:40:00 |
Jeg bestemte at jeg ville spille. |
00:08:00:00 |
Måtte til rektor. |
00:08:30:00 |
Fikk ris så huden sprakk. |
00:09:40:00 |
Bestemor gikk til rektor. |
00:11:45:00 |
Frigjøring av Tanzania i 1961. |
00:12:20:00 |
Julius Nyere i Arusha. |
00:12:40:00 |
Handlingsplan for hele Tanzania. |
00:13:00:00 |
Arusha-erklæringen. |
00:13:25:00 |
Nyerere var sosialist/sosialdemokrat. Ujama. |
00:14:15:00 |
Politikken ble innført i skolen. |
00:14:35:00 |
Skoleuniform i flaggfargene. |
00:15:50:00 |
Vi sang sanger om historien. |
00:18:25:00 |
Tanzania skulle ikke være en hund som diltet etter. |
00:18:35:00 |
Egne klesmoter, egen kultur. |
00:19:00:00 |
Skulle være selvberget. |
00:19:25:00 |
Skulle fremme ungdommen. |
00:19:40:00 |
Ikke alle var enige. |
00:20:20:00 |
Gratis skole for alle. |
00:21:00:00 |
Betød mye for jentenes stilling. |
00:21:30:00 |
Gratis helsetjenester til alle. |
00:22:40:00 |
Jordbruket ble løftet fram. |
00:23:10:00 |
Problematisk å gjennomføre. |
00:23:45:00 |
I 1985 ble det flerpartistyre. |
00:24:20:00 |
Tanzania var avhengig av omverdenen. |
00:24:35:00 |
Korrupsjon. |
00:25:10:00 |
Tanzania ble frihandelsland. |
|
00:25:40:00 |
Hvem som er president, er det viktigste for de fleste. |
00:26:20:00 |
Vi bodde i en typisk afrikansk "hytte". |
00:27:15:00 |
Mur og gjørme. Stråtak. |
00:27:50:00 |
Tre rom. |
00:28:10:00 |
Ungdyrene sov inne om natten. |
00:29:05:00 |
Utedo. |
00:29:15:00 |
Brønn. |
00:30:25:00 |
Ny høvding. |
00:30:50:00 |
44 koner. |
00:31:10:00 |
Høvdingen reiste til England i 1955. |
00:32:00:00 |
Jeg hadde stor familie. |
00:32:50:00 |
Vi tilhørte overklassen. |
00:33:20:00 |
Min mor sydde alle klærne mine. |
00:33:35:00 |
Jeg fikk aldri gå på skolen uten sko. |
00:33:50:00 |
Lærte meg om rettferdighet. |
00:35:50:00 |
Bestemor hadde alt. |
00:36:10:00 |
Jeg stjal for å gi de andre i landsbyen. |
00:37:10:00 |
Ryktene begynte å gå. |
00:38:00:00 |
Bestemor var generøs. |
00:39:00:00 |
I 1970 fikk jeg radio av pappa. |
00:39:40:00 |
Folk kom for å høre på den. |
00:45:20:00 |
En jevnaldrende jente skulle gifte seg. |
00:48:00:00 |
Jeg så henne igjen for 6-7 år siden. |
00:49:25:00 |
Vi gråt begge. |
00:51:20:00 |
Jeg begynte på kostskole, 14 år gammel. |
00:53:10:00 |
Det var min mor som var pådriveren. |
00:52:20:00 |
Misjonærskole med hvite lærere. |
00:54:00:00 |
Jeg var muslim, men lærte hele Bibelen. |
00:54:20:00 |
Pappa var imam. |
00:56:40:00 |
Framtidsplaner: Bli lærer. |
00:57:15:00 |
Ble forlovet bort da jeg var 15 år. |
00:59:20:00 |
Jeg var en av de fremste jentene på skolen. |
01:00:15:00 |
Jeg planla å rømme. |
01:02:00:00 |
Fikk bra vitnemål. |
01:02:30:00 |
Stor fest for meg. |
01:03:15:00 |
Fikk plass på Kunsthøyskolen i Dar Es Salaam. |
01:04:50:00 |
Fikk onkels underskrift. |
01:06:20:00 |
Jeg legger en plan for å bryte forlovelsen. |
01:11:20:00 |
Etter utdannelsen ble jeg utplassert i Kulturdepartementet. |
01:13:00:00 |
Jeg ville helst jobbe praktisk. |
01:13:20:00 |
African Community Theater. |
01:14:25:00 |
Forestilling på Village Museum i Dar Es Salaam. |
|
01:14:50:00 |
Folk fra Norad i publikum. |
01:16:00:00 |
Vi ble invitert til festivalen Gjøglerne kommer i Oslo. |
01:16:40:00 |
Deretter på turne. - vi kom til Bergen |
01:17:20:00 |
I Bergen traff jeg en fra Tanzania. |
01:18:40:00 |
Jeg forelsket meg. |
01:19:20:00 |
Giftet meg senere på nytt, med Bjørn. |
01:19:30:00 |
Studerte ved Universitetet i Bergen. |
01:20:15:00 |
Far ba meg alltid fortelle Norge. |
01:20:30:00 |
Han trodde nordmenn var eskimoer. |
01:21:50:00 |
Makrell på boks. |
01:22:40:00 |
Lite sosiale nordmenn. |
01:23:10:00 |
Nordmenns forhold til hunder og katter. |
01:23:40:00 |
Min far kom aldri på besøk. |
01:24:25:00 |
Nordmenn planlegger og har rutiner. |
01:26:45:00 |
Du må forstå nordmenn for å kunne omgås dem. |
01:28:10:00 |
Norge er et rikt, men generøst land. |
01:30:40:00 |
De første årene i Norge var vanskelige. |
01:31:15:00 |
Jeg følte et veldig savn. |
01:33:10:00 |
Jeg trøstet meg med at jeg var i Norge frivillig. |
01:35:50:00 |
På turne med Rikskonsertene. |
01:37:15:00 |
Fikk jobb på Kultursenteret i Bergen. |
01:37:55:00 |
Norge ble en del av meg. |
01:39:25:00 |
Er involvert i bistandsprosjekter i Afrika. |
01:39:50:00 |
Enpowerment, spesielt av kvinner og barn. |
01:40:05:00 |
Hiv-/aids-prosjekter. |
01:44:10:00 |
Prosjekter mot kjønnslemlestelse. |
01:45:35:00 |
ICDP - foreldreveiledning. |
01:46:20:00 |
Kvinnefronten i Bergen er partner. |
01:50:00:00 |
Jeg følger med på utviklingen i Tanzania. |
01:50:50:00 |
Jeg jobber mye med flyktninger. |
01:51:30:00 |
Tanzania har åpnet seg mot verden utenfor. |
01:53:40:00 |
Korrupsjon er fortsatt et problem. |
01:55:20:00 |
Norge har også utviklet seg enormt. |
01:56:10:00 |
Nordmenn har blitt mer internasjonalt orientert. |
01:59:10:00 |
Jeg blir nok værende i Norge. |
02:00:45:00 |
Slutt |
|
lagt inn 12. okt. 2019, 23:21 av Bjørn Enes
[
oppdatert 12. okt. 2019, 23:29
]
00:00:00 |
Kom fra Bosnia Herzegovina i 1992 på grunn av krigen |
00:58:00 |
Minnene fra barndomen er som en slags film inni meg. Jeg vet ikke om jeg kan tro på den. |
01:58:00 |
Jeg husker banrdomen som god – men nå vet jeg det som ble krigen begynte på 70tallet |
03:30:00 |
Vi var barn, vi hørte til og vi spurte ikke hvem som var hva. Vi lekte at vi var voksne |
04:20:00 |
Nå ser jeg at det ikke var så lenge etter verdenskrigen. Vi lekte krig |
05:20:00 |
De voksne hadde masker. Vi barn ble lurt. Det som hendte på 90-tallet begynte på 70-tallet |
06:15:00 |
Jeg kom fra Tuzla. Men vi reiste mye overalt i Jugoslavia |
07:10:00 |
Nå er jeg 55 år. Nå spør jkeg meg – hvor mye var jeg påvirket av de voksnes skuespill? |
07:50:00 |
Musikk: Hele min familie dreiv med musikk. Alle hadde musikkutdanning. |
09:25:00 |
Skolen var streng og konkuranseprega, en blanding av fransk, tysk og russisk kultur |
10:20:00 |
Det var opptaksprøver over alt – også på musikkskolene |
11:45:00 |
I musikk var det ikke mulig å jukse. På grunn av vi øvde mye heime, kom jeg videre |
13:30:00 |
Det var kontrollerende – men vi lærte. Og vi ble selvkritiske |
14:20:00 |
Det var også konkurranse mellom lærerne |
15:20:00 |
Når jeg tenker tilbake, så husker jeg entusiasme. Vi skulle bygge opp landet. |
17:00:00 |
Når jeg ser tilbake tenker jeg at det ikke var så lurt å være så ensidige opptatt av å bli flink. |
18:00:00 |
Det er fremdeles slik der. De snakker om demokrati, men lite er forandra. |
18:50:00 |
De voksnes masker – vi merka ikke at de voksne hadde masker. |
19:30:00 |
Det var et slags teater der ingen kune rollene sine – men spilte dem likevel |
22:04:00 |
Jeg huskler ikke at det var snakkom etniske grupper. Ikke skolen, idrettslaget, familien – aldri |
23:00:00 |
Etter hvert når det ble krig, kom folk med historier om diskriminering og urettferidghet |
24:00:00 |
Jeg opplevde aldri noen motsetninger mellom folkegrupene. |
25:30:00 |
Mange mennesker har masker - det ble meningsløst |
26:10:00 |
Da det ble krig kom det verste i menneskene fram |
26:30:00 |
Krigen var alltid langt borte. Først i Slovenia – så i Kroatia, men ikke hele. |
27:40:00 |
Da krigen kom til Bosni var det også langt borte. Vi var i Sarajevo dagen før byen ble lukket |
28:30:00 |
Jeg trrodde ikke det var sant Og det tok to år før krigen kom til Tuzla. Det var vanskelig å være nøytral. |
30:10:00 |
Min sønn ble født i 1989, akkurat da krigen begynte. Jeg var ikke redd. Det var kanskje dumt. |
| | |
lagt inn 12. okt. 2019, 23:08 av Bjørn Enes
[
oppdatert 12. okt. 2019, 23:34
]
00:00:00 |
Presentasjon: 62 år, frå Vietnam, gift i Noreg, ein son |
01:17:00 |
Kjem frå ein stor familie Mor og far flytta til Australia i 1989 |
02:08:00 |
Eg flytta til Noreg i 1994. Mor syntest det var svært langt bort |
03:20:00 |
på grunn av krigen vart me splitta i mange land |
04:10:00 |
Mor og far kom frå nord-Vietnam, men flytta til sør i 1931 |
04:31:00 |
Me gjekk på fransk skole, og snakkar mest fransk |
05:12:00 |
Eg vart fødd under ei trapp, bak sandsekker |
06:10:00 |
Eg opplevde krig rundt huset, sjølv om me budde midt i Saigon |
07:30:00 |
Vietnam har vore dominert av andre i tusen år |
08:00:00 |
Men egentlig hadde eg ein trygg middelklassebarndfom. |
08:40:00 |
Etter 1975 opplevde vi et system som kontrollerte alt |
09:55:00 |
Vi mista huset og bilen – alt vart gitt til dei som ikkje hadde |
10:48:00 |
I 1978 vart huset konfiskert. Vi mista alt |
11:20:00 |
Vi klagde, og fekk tilbake baksida av huset – men ikkje framsida |
12:13:00 |
Til sist måtte mor reisa frå huset og ut av Saigon |
12:40:00 |
Svigerinne hadde hus på landsbygda |
13:00:00 |
Me klarte å selja huset i Saigon |
13:40:00 |
Syster og bror flykta i 1979. Det tok eit år før me fekk høyra om han. |
14:20:00 |
Berre 16 av 70 flyktningar io hans gruppe overlevde. . |
15:47:00 |
I 1980 flykta syster mi. Ho var gravid. Dei vart funne av russisk båt. |
17:07:00 |
Myndighetene i Malaysia slepte båten ut att frå land tre gonger |
17:57:00 |
Ho kom til Australia i 1980. Mor kom dit i 1980 |
18:22:00 |
Eg forsøkte også å flykta. Men eg hadde uflaks. |
20:38:00 |
Me fekk feil signal frå båten – om morgonen måtte me gå tilbake |
21:38:00 |
Eg gjekk på universitet før 1975. Etterpå søkte eg pedagogikk. |
22:20:00 |
Då me mista huset i 78 måtte eg også slutta på universitetet |
22:35:00 |
Eg søkte jobb på dukketeater i Saigon. Jobba der i 16 år |
23:15:00 |
Eg var tolk for gjester til Kulturdepartementet. Slik møtte eg min mann. |
24:33:00 |
I 1993 kom han på besøk i 1993. Då gifta me oss. I -94 kom me hit |
25:14:00 |
Eg forsøkte å fortelja min mann kva eg har opplevd etter 1975 |
25:52:00 |
i Noreg vart eg arbeidslaus for fyrste gong i mitt liv. |
26:19:00 |
Fyrst fekk eg støtte til eit dukketeaterprosjekt saman med BIKS - |
26:31:00 |
«Kvifor gret sola?» |
26:53:00 |
Eg fekk jobb i barnehage i 96, og i 98 på Møhlenpris skule. |
27:43:00 |
Eg måtte slutta med dukketeater. Det var vanskeleg å koma inn i miljøet. |
28:35:00 |
Men eg trivdes med bvarnehage og skule, og laga dukketeater der |
| |
68:19:00 |
Nordmenn er ikkje så opne som britar eller amerikanarar |
69:20:00 |
I USA eller storbritania er folk vennligare enn i |
70:14:00 |
Mange spør meg kor eg kjem frå. Det er ikkje uhøflig. |
71:53:00 |
Eg er vand til å vera open.- nyssgjerrighet |
73:49:00 |
Folk som reiser mykje er opnare enn folk som ikkje reiser. |
74:25:00 |
Vanlige folk i Vietnam veit ikkje noko om Noreg – men det endrar seg |
75:19:00 |
Det er betre å leva i Vietnam nå. Men ein må ikkje snakka om politikk. |
73:35:00 |
Myndighetane forstår at dei som reiste sender pengar heim |
77:38:00 |
Dei som reiser ut er unge folk frå middelklassen-. |
78:16:00 |
Folk frå landsbygda reiser ikkje ut. |
79:09:00 |
Etter 1975 til ca 2000 var Vietnam lukka. Etter 2000 er det opnare |
80:38:00 |
Etter at grensene vart opna, reiser folk meir – også som turistar |
81:45:00 |
Folk som hadde flykta kom heim, mange andre fekk lyst å reisa. |
83:25:00 |
Mange unge vil reisa or å studera og arbeidea – og så dra heim att |
84:40:00 |
Framtida – økonomien er opnare, men ellers er lite endra. |
85:59:00 |
Noen deler av norsk innvandringsdebatt er viktig. |
26:35:00 |
Det er ikkje rett å reisa attende på feire til eit land du har flykta frå |
88:53:00 |
Eg reiste for eg ville bu ein stad der eg kunne tenkja fritt. Eg har ikkje det nye flagget. |
90:45:00 |
Sonen min er ikkje lenger knytta sterkt til budhismen |
91:52:00 |
Migrasjonsbakgrunn er ein fordel når eg skal læra borna om toleranse |
93:18:00 |
Dette er også ein fordel når me snakkar om religion |
95:28:00 |
Borna er interesserte i å høyra -fd.eks om ulike gravferdskikkar |
96:45:00 |
Borna sa «Du snakkar ikkje norsk» - |
98:39:00 |
Eg har aldri opplevd vanskar med å vera utlending |
99:14:00 |
Berre ein gong ville ei dame ikkje sitja ved sida av meg. |
100:12:00 |
Min mann føler at nokre trur han har «kjøpt ei kone» i Asia |
101:02:00 |
Eg vart fotfylgd i ein butikk -ekspeditøren trudde visst at eg ville stela |
102:02:00 |
Men ellers har ingen snakka nedlatande til meg. |
102:27:00 |
Somme trur at innvandrarar tar jobben frå folk. Men kven vil ha dei jobbane viss dei ikkje må? |
103:45:00 |
Min son har f.-eks. Skapt sin eigen arbeidsplasas. |
106:13:00 |
Eg har framleis sterk knytting til Vietnam, men vil aldri attende. Eg veit ikkje kor eg vil gavleggjast |
108:34:00 |
Eg trur ikkje eg vil gravleggjast i Vietnam |
109:42:00 |
SLUTT |
|
lagt inn 12. okt. 2019, 22:56 av Bjørn Enes
[
oppdatert 12. okt. 2019, 23:12
]
| |
44:18:00 |
Me song alltid - dei gamle songane vert borte nå |
46:10:00 |
Det er berre tretti år sidan barrikadane vart reiste i Riga... |
46:45:00 |
Den viktigaste dagen i barrikadetida -7. januar – vart dotter mi fødd |
48:50:00 |
Nokre vart skotne, ikkje så mange. Og i 1991 vart me heilt frie |
49:20:00 |
Femti år under Sovjetunionen – og så plutselig fridom |
49:44:00 |
Rockeoperaen «Lāčplēsis» vart viktig i fridomsrørsla |
50:45:00 |
Sjølv om butikkane var tome, var folk stolte og glade for å leva |
53:20:00 |
Då det hadde gått ei tid og forholda vart betre, då begynte folk å klaga |
54:20:00 |
Det har blitt meir ulikskap, men folk har ikkje blitt fattigare. Mange har reist ut. |
55:50:00 |
Offentleg tilsette har dårleg løn. |
56:24:00 |
Rundt 1999 var det ei stor krise. Mange reiste til Irland og England. |
57:37:00 |
Eg er egentlig ei anna forteljing. Eg fekk tilbod om å reise til Noreg. |
58:50:00 |
Friplass på Birkeland Folkehøgskule 1992-93 |
12:00:00 |
Reiste heim atty etterpå, men sleit økonomisk |
60:40:00 |
Frå 1997 fekk eg sommarjobb som kjøkkenassistent i Birkeland kvart år |
62:18:00 |
Då dotter mi skulle studere, reiste ho til Bergen – |
63:40:00 |
Eg reiste til Bergen av di eg vart aleine i Riga |
64:27:00 |
Eg ville prøva noko som var annleis – derfor er eg her |
65:20:00 |
Mitt mål er å læra barneborna å snakka latvisk |
65:53:00 |
For meg er Noreg blitt det andre heimlandet. |
66:38:00 |
Eg tenkte at eg berre skulle tene litt ekstra penger – men det vart mykje meir. |
68:00:00 |
Nokre menneske må leva mellom to land. |
|
slutt |
|
|