MC

Enes

lagt inn 7. okt. 2019, 03:46 av Bjørn Enes   [ oppdatert 7. okt. 2019, 03:48 ]

Bjørn Enes forteller om sin korte motorsykkelkarriere. Hvordan den startet og hvorfor den ble kort.

Bjørn Enes:

0:10 Er det sant at du er motorsyklist?
0:25 Jeg så dårlig fra fødselen
0:46 Doktoren bedret synet på meg i 20-åra
1:02 Linsen er feilplassert i forhold til pupillen. Skjønnhetsdråper utvidet pupillen
1:26 Da kunne det korrigeres med briller. 1 dråpe 6 timer varighet.
1:48 Har alltid syklet
2:05 aktiv kappsykler. Kappsyklet ned lange bakker og havnet ofte i grøfta.
2:22 Kjøpte motorsykkel. Vespa Bravo. 2,5 liters tank. Slapp å trø.
2:58 Påbudt med hjelm. Hjelmen større enn sykkelen.
3:19 Endte med et smell. Tok en snarvei i et kryss ved en bensinstasjon. Front i front med en bil.
3:49 Begge hadde det travelt, jeg måtte på jobb. Vi kjørte videre
4:00 Jævla ondt. Kontaktet bedriftslegen. Han skrev rapport og tok det som arbeidsulykke. Formannen ble sint pga manglende rapportering.
4:31 Det var starten og slutten på Bjørns motorsykkelkarriere
4.53 Synets utvikling. Løsninga var stæroperasjon.
5:17 forsøkte det i 10-12års alderen. gikk dårlig, netthinneavløsning, ble blind.
5:31 Ikke lyst til å ta sjansen igjen. Men så løsnet linsen av seg selv da og var forberedt på å bli blind. var allerede stokkblind på det øyet som var operert.
6:20 Ganske morsom historie. linsa henger i tråder. Forklarer problemet med linsa.
7:10 Jobbet på Nikkelverket(Falconbridge) i Kristiansand. Det var sommerferie. Masse vedlikeholdsarbeid. tok gassprøver og ordnet arbeidstillatelser
7:40 Veldig upraktisk synsproblem. Vekslet ufrivillig nærsynt og langsynt. Skjønte at det var riv ruskende galt.
8:08 Kontaktet øyelege. Måtte ha henvisning. Bedriftslegen, mente det ikke var noe galt men skrev henvisning.
9:15 Fikk time dagen etter. bikket på hauet under undersøkelsen, utbrøt Å: i helvete!
9:50 Øyeblikkelig hjelp. Kan bli bli blind. Til Haukeland
10:05 Hva nå? Optimist bli fotograf, pessimist drikke seg full
11:16 Skulle fortelle om operasjonen. Kunne ikke ligge på operasjonsbordet. Linsen forsvant.
12:25 Måtte ligge på magen med haka på kanten av bordet. Legen under på golvet og så opp. 2 sykepleiere på knærne med hver sin lommelykt
12:56 Då fekk eg sertifikat. Ikke falkeblikk, men akkurat nok. Bruker linser. Operasjonen fjernet den ekte linsen. Synet er innstillt på bilkjøring. Bruker briller ved lesing.
13:48 Kanskje på tide med større motorsykkel nå. LOL

Olav Morten Heggland

lagt inn 7. okt. 2019, 03:11 av Bjørn Enes   [ oppdatert 10. okt. 2019, 06:15 av Mobilstudio Memoar ]

Ole Morten Heggland begynte sin motorsykkelkarriere på ein japansk motorsykkel, men valgte å selge den når han vart familiemann. Det gjekk mange år før han igjen kunne kalle seg sjølv motorsyklist, og denne gongen var det Harley Davidson for alle pengane. Allereie på 90-talet var han med på oppstarten av Harley Owners Group (H.O.G.) i Noreg, først i Lyngdal, og seinare i Bergen. Han fortel om blant anna om mc-klubblivet, turar til nært og fjernt, motorsykkeltreff og besøk frå utlandet. 




Olav Morten Heggland:


00:00:00 Personalia, tredje generasjons bergenser, gift med nordnestøs.
00:00:20 Begynte på japansk motorsykkel, så kom familien.
00:01:25 Solgte sykkelen, p.g.a. Familieforauking. Uten sykkel i mange år, kjøpte Harley Davidson.
00:01:40 Starta Bergen Chapter H.O.G (Harley Owners Group), før det i Lyngdal.
00:02:40 Fest i Harley Riders saman med Aud og Kjell, opphavsmenn til Harley Riders og H.O.G. Norge.
00:03:30 Eteblert i Bergen, besøkte forskjellige Chapter rundt om i landet, fleire Chapter den gongen.
00:04:00 Ca. 30 medlemmer den gongen, ca. 20 betalte kontigent, hausten 1997.
00:04:30 «Dag Bibor» var Harley-forhandlar, og vart masa på. Tok initiativ til å starte opp Chapteret. Fellesmøte på Sardinen, Flemming Eriksen «directoren».
00:05:20 Første turen gjekk til Florø og Ålesund, samt lokale turar. I starten stort sett berre besøk til andre chapter, seinare utenlandsturar.
00:06:20 Ikkje så mange igjen av dei opphavlege medlema etter 20 år.
00:06:50 Lillehammertreffet. Historiet om bytoget i Lillehammer.
00:08:00 Kva skjer på treff? Gamle venner, lygehistorier, kameratskap og kjøretur. Restriksjonar på byen, treff siste fristed.
00:09:10 Restriksjonar. Rockemusikk, danse på bordet, fridomskjensle.
00:09:45 Kva er det som appelerar med mc? Herleg å putre avgårde. Cruise. Treffe folk. H.O.G.-vester åpner dører.Politiet kjenner til H.O.G. Verden største interesseorganisasjon for mc. Mijøet og ivsstil.
00:11:00 Vennskap, kan snakke om seriøse ting, penger og politikk er «ikke-tema», aldrig noko tull på treff.
00:12:00 Historie. Flytta alle bord på resturangen ut på gata, kom ei jente med fele, ho fekk tusenvis av kroner, verken skjenkekontroll eller politi brydde seg, ting gjekk rolig for seg, slik ynskjer dei å bli oppfatta.
00:14:50 Har ikkje klubbhus i Bergen, lokale turar, Espen har hytte i Espevær. Delte baguette på første turen.
00:15:30 Onsdagsturen. Eksisterte ikkje i starten, er med når han kan. Hatt forskjellige verv, aktivitetsleiar og «Hellroad Captain».
00:16:00 Medlemsmøte på Zachen i starten. Prøvde å få ein mc opp i andreetasje, men måtte gi opp. Eigaren av Zachen var medlem den gongen.
00:17:00 Kor mange motorsyklar har du hatt? Fem, pluss minus. Fire har vært Harley Davidson, første Suzuki. Alle i vennegjengen på Tertnes hadde japansk sykkel. 250 Yamaha var spesiell. Mange hadde sykkel, om du tel med scooterane og Honda 100. Møttes på lokal Snacbar på Tertnes.
00:18:40 Telefonkiosk ved snacbaren, du fekk ei gratis linje om du skreik i røyret.
00:19:20 Kjørte rundt på Tertnes, og på dans på Hundvin, Farminstad og Sletta med telt og to liter melk. Spinner på kumlokk og kjerringa og spriten går rett i bakken.
00:20:40 Ulykker og uhell. Fra Tertnes opp mot Åstveit, går i bakken i krysset ved Haukedal, forstod ikkje kvifor.
00:21:45 Dødsfall i chapteret. Var på Madam Felle med offeret lørdagen før.
00:22:50 Kjørte med engelskmenn og irer. Bergen Bike Week. Sogn. 70 stykker, delte puljen i tre ved Lærdalstunellen. Video fins, heile fjellet dundra. Varsla politiet, og hadde media med.
00:24:20 Interviuet på radio. Road Captain blokkerte politiet i Sogndal sentrum, politiet berre vinka.
00:25:00 Reiste til Newcastle, blokkerte begge endar i ein tunell, trafikkaos i to timar etterpå. Blei møtt av 300 syklar på fergekaien, 600 syklar totalt, full fest i York.
00:26:10 Første kontakt med engelskmenn. Kallak og Johan. Gode kontaktar. Jobba på ferga. Harley cruise på englandsbåten. Stort sett vestlendingar.
00:27:45 Untenlandstreff i seinare tid. I Praha, Roma, Cascais utan sykkel. Skulle til Spania, men jentungen kvalifiserte seg til fotballturnering, måtte avlyse turen.
00:29:00 Godkjent å melde avbud p.g.a. Idrettskvalifisering, jentungen har mange følgarar på sosiale medier blandt H.O.G. Starta Facebooksida til H.O.G. Norge.
00:30:30 Bergen chapter starta i 1993, newsletter ligg på Facebook.
00:31:00 Har vurdert andre klubbar, men aldrig funne den rette. Etterlyser sterkare «klubbkjensle». Alle får H.O.G.-meldemskap ved kjøp av Harley Davidson. Bra gjeng i Bergen-chapteret, men kan bli «klikkete».
00:32:35 «Kaffeprat», doktoren formanar om veskebalanse.
00:33:00 Første sykkel, første Harley, Sportster Sport med «Porker pipes», ellers original. Ikkje plass til kona. Kona begeistra for lyd. Shabby med 305 kubikktommer med defekt eksosanlegg. Kona forbanna når han fiksa det.
00:34:45 Avskilta i Lyngdal. Biltilsynet hadde blokkert alle veiar inn til Harleyriders Lydtest. Avskilta i plenum. Lurte biltisynet.
00:38:40 Kjerringa var med i H.O.G. Nesten frå starten, og har lappen men kjører nesten ikkje.
00:38:20 Kjøpte Harley Davidson Dyna Glide Low Rider etter Sportsteren. Borra til 1550ccm i 1999/2000. Lettkjørt, men for liten for to. Sidan Road King «Ultra Hack» med Tourpack. Har tilsvarande sykkel i Spania, kjører nesten meir der. Forskjellig stuk/oppsett.
00:41:30 Sykkel på Henger, stoppa i Tyskland, fekk bot og prikk. Berre ei fartsbot i Norge, men ikkje på sykkel.
00:43:30 Road Captain, kjører først. Engelskmenn imponert over natur langs vegen. Fint land, dårleg vær.
00:44:00 Bergen Bike Week, logistikk, godt forhold til politiet.
00:46:30 Politiet sitt eige rockeband spela på fest, omtale i avisa.
00:48:00 Hjelm, «alt er farleg idag». Får verktøy i barnehagen. Sjokkerte franskmenn.
00:49:00 Etterrekruttering, ungdom i etableringsfasen, utvikling, restriksjonar, elektriske motorsyklar, siste generasjon.
00:51:00 Elektrisk bil.
00:52:00 Øl og skrøner. Julebord i Lyngdal siste helg i januar. Treff i Cascais. Skal lage ruter og turer i Spania. H.O.G. Tour de France. Hus i Spania.
00:55:20 Aud Ingebrigtsen, mini H.O.G., treff for barn, planleggingsfasen.
00:56:50 Sykkel etter bruk. Bompenger. Praktisk framkomstmiddel. Kjøreutstyr.
01:00:00 Alle skal ha opplevd drittvær og motgang før dei får bli med på langtur. Ingen uhell i Bergen chapter. God opplæring i kortesjekjøring. Kan det bedre enn politiet. Tok lærdom frå engelskmenn. Førstehjelp. Planlegging. Roadbook. Kortesjekotyme.
01:06:00 Kjøring i Spania kontra Norge. Organisere motorsykkeltur i Spania. Kommersielt.
01:09:22 Slutt.

Roy Feirud

lagt inn 7. okt. 2019, 02:51 av Bjørn Enes   [ oppdatert 7. okt. 2019, 03:54 ]

Roy Feirud:




Henning Klafstad

lagt inn 7. okt. 2019, 02:42 av Bjørn Enes   [ oppdatert 7. okt. 2019, 03:31 ]

Henning Klafstad:


00:00Personalia - starta med MC som 13-åring med scooter. Født i 1953
01:38Tok lappen som 18-åring. Har hatt MC alltid etter det. Fart og kontroll er fascinasjonen.
02:50mange turar - Nice og Burkina Faso der eg fekk salmonellainfeksjon
04:00Indiaenstrekøyring - alt far snudd på syklane.
05:00Tre gonger til India . Sør-India, Himalaya og
06:10Svoger var reisefylgje - "Om ekteskapet ryker, så held svogerskapet"
06:30Gruppe reise med briter - aller køyrde Royal Enfield - svære ras i uvær
08:00"Nullstilt" i humører, turbulent år - vi tilbøy oss å køyre gjennom rasområdet
09:00Tøft - men sterk oppleving av å vera i naturen - fantastiske sykler
09:40"Viss det er slik det skal slutte - så får det bli slik"
10:30Værfast i tre døgn i landsby -
11:10I 2013 reiste me til Nepal - Katmandu til grensa mot Tibet - midt ute på brua
12:30Generalstreik ramma all transport.
13:58Kortare turar rundt på Vestlandet - kjenner luktene
15:00Fart - du må vera "på" heile tida - passar min natur. Som å køyra på ski.
15:50Med i Harley Daviudson-gruppa her i Bergen. Hovedgrunn å ha nokon å køyra saman med.,
16:50Motorsyklister - du kan bårt å snakke med alle
17:15MC-pensjonal i tidlegare fjellstove på Hol
18:00Samme som at du kan helsa på folk på fjellet - slik er det også med motorsyklistar
19:10Du blir aldri for gammal til å køyra motorsykkel
19:30Kappkøyring - tenker ofte at eg har tatt idiotiske sjansaR
21:10Har arbeidd med film - GoPro-kamera på sykkelen. Mange stilige opptak
22:40Venstre og høgre hjernehalvdel - MC har også noko med kreativitet å gjera
23:40Efraim: For min del starta det med hesteinteresse -
26:00I periodar var sykkelen primærty framkomstmiddel
26:50Begynte med overnattingsturar i 30-årsalderen. Langturar kom seinare. 
27:50Auto-Zug
29:10Skulle ta toge opp att. Såg på lys-avis at me haddet att feil dato
31:25Det hendel alltid noko på tur - motorhavari i Tyskland
34:00Likar best åpne syklar
35:00El-sytkkel - skal du ha deg ein slik? mange fordelar
36:00Efraim: Eg likar bensin - kjem nok til å ha bensinsyukkel også
37:00Nye EL-syklar har lyd som ein jetmotor
38:20Såg campingbil med KTM racinsykkel kpå stativ bak
39:00Såg ein EL-sykkel hos ein forhandlar,
39:40Rart at MC-folk er skeptisk til EL-syklar
40:00Tidlegare helste ikkje Harley-fok på forlk som køyrde Suzuki
41:00Ford spurte etter alternativet til hest, vbar svaret raskare hest
41:50Var hos Holy Riuders i går, frykteleg regn og vind. på Nordholrdlandsbrua
43:00For meg er det som skikøyring
43:30Fekk fartsmålar på telefonen - fann ut at eg ikkje hadde sæårleg kondisjon
45:50Nesten-ulykke, alt går "på auto" - slik som på ski
47:20Ulykker - Triumph - mista baklys når eg bremsa - brått forsvann sytkkelen under meg
49:35Anna nesten uølykke. Men eg har kome rå det
50:30Likevel MC - lånar ut trike til folk som har vore i ulykker
52:00Tankane glir - men tar aldri overhand
53:20Samanlikni9ng Harley og Triumph - lenge såg egh merkehysteriet
56:00Vi har veldig likt forhold til motorsykkel - vi må ta ein tur saman til våren
58:00Ferjeoppleving - fgekk ikkje lov å køyra ombord før alle bilane var lasta
59:00Å snakka slik - ein blir medviten om kor stor del av livet sykkelen er...
01:00:00Har Ikkje lagt planar for neste år. Har ingen å køyra med.
01:02:40Slutt 

1-4 of 4