Gustav Jørgen Myklebust

Gustav Jørgen Myklebust - Sjøfart - Memoar
10. april 2016. Intervjuar Bjørn Enes: Det mest dramatiske i Myklebust si forteljing må vere kollisjonen då hans båt, MS "Jalanta" (Anders Jahre) vart delt i to av cruisedamparen "Constitution" i tett tåke i East River, New York, den 1.mars 1959.

les meir

Det manglar ikkje på hendingar - frå sjukeavmønstring i Belgisk Kongo, arrestasjon i Japan, redningsoperasjon under tyfon i Stillehavet, ein periode på bommen i New York - og revolusjon i Havana.

Han sigla i handelsflåten under "gullalderen" på 50-og 60tal, og frå slutten av 1970-talet tok han del i oljeeventyret i Nordsjøen.

Han fortel om Sjøgutlinja på Framhaldsskulen i Bergen, skuleskipet "Gann", "Liberty-båtar" ("C4-båtar") - og familietradisjonar i ei slekt der alle var sjøfolk.

Opptaket vart gjort på Bergen Sjøfartsmuseum.

Bakgrunnsinformasjonar for litt av det Myklebust fortel om finst her: Liberty-skip, C-4-båtar, (sjå også boka "Den norske Libertyflåten") Sjøgutlinja på Bergen Framhaldsskule, Kure Shipyard, MS "Justinian", MS "Jalanta", SS "Constitution", Aftenposten om kollisjonen, - MS "Oriente",

intervjulogg

Logg Gustav Jørgen Myklebust

10. april 2016 - Intervjuar Bjørn Enes - ny logg Bjørn Enes 27/10-22

https://vimeo.com/170158729


00:00

Fjerde generasjon sjømann. Bestefar skipper. Bestemor restauratør på kysten. Ho fekk bot under krigen.

01:15

Far var i britiske marinen. krigsseglar. Innkalt til rephadde erklæring frå Haakon VII om fritak. Kapteinløytnant reiv papiret i filler

02:40

Heile familien i Høeghmor salongpike, onkel og tante på andre båtar

03:45

1961: Sjukeavmønstring i Point Noir, Kongobetennelse av wireflis, under lasting av logsteakstokkarLibreville, uro. Påmønstring oppe i elva.

05:40

Styrmannskulen 1961.

06:00

Ulykke, båra revna. Dårleg standard. C4-class ship(Libertyship)

07:00

Krevde Union i Købehavnblei ikkje ordna,

08:00

"Prøvetur" som 12-åringFar maskinist i MS “Ogna County”, Mowinkel. Vi kom ombord i Antwerpen. Sommerferie ombord. Verste storm på 30 år.

10:30

Stempelsjau i Montreal

11:10

Bestemor og Hurtigruta. Kolafyring og steam. “Lofoten” hadde fantastisk mat….

12:00

Sjøgutlinja på Framhaldskulen. Spesiell linje i Bergen. 1956-57. Andre år på framhaldsskulen (9.klasse). Alt på skulen var sjøfartsfag. (Sjøgutlinja starta i 1956)

13:40

1957: Sjøgutlinja på "Gann" (Gamle “Finnmarken”)Bergenserar17maitoget i Stavangerforestilte Vikingfilmen med Kirk Douglasann fyrste pris.

14:30

Dampmaskinenfor å reversere måtte svinghjulet snu.

15:40

Veldig kristelig ombord i Gann. Andakt tre ganger om dagen.

16:40

Hyrekontoret 1958, gamle postkontoretder politistasjonen er i dag. Messegut på MS Morviken"Teikna i fylla og bygd i bakrus"

17:40

MS "Justinian", Reksten14:000 ton. Alle bodde midtskips. 32 døgn i sjøen mellom USA og Japan. Panamakanalen. 35 ombord. Flott gjeng.

18:40

Uheldig i Japan. Kure Shipyard, Japan. Bygde supertanker på 80.000 ton. Blindtarmbetennelse.

20:40

Sendt til Yokohamaskulle heim via USA.

21:15

AP Møllerkontrakt messegutt "7 days, all over" . Eg måtte mønstre av i New York pga danske Union: Danske sjøfolk venta på jobb.

22:00

MT "Jalanta", Anders Jahre: “Nå er båten øydelagt, nå er det to bergenserar ombord”"---cleana tankane..." Venezuela til Argentina med olje. Brann.

23:00

Morningen 6.marsseks stykker akterutseilt. Venta. Fem kom. Eg måtte til rors. Overstyrmannen: “Du må skifte vaktdu bannar for mykje. Akkurat som far din”. Tåke som graut. Tre knop. East River

24:00

Vakna av forferdeleg smell. “Vi går under”Constitution sto inni oss. foran det vanttette skottet og pumpehuset, over stormbroa Utkikken på bakken kom hoppande overoverstyrmannen sto i makkoen og ba. Skipperen ropte til meg Kollisjon i EastRiver

25:00

Kaptein Løvås sto med bullshithornfekk Constitution til å brekke av alt.

25:40

SS "Constitution"cruiseship. 21 knop i skodda. Kapteinen klarte å redde osssnudde båten. Slik berga ossNesten delt i to. Kom tilbake og brakk av resten. Vart forlenga med 16 meter. Begge delar fløyt.

27:50

“Du skal mønstre avdette er ikkje båt for deg”. På bommen i New York. Borrelås. Nanna på kjerka.

28:45

Etter elleve dagar, MS "Oriente", Olsen & Ugelstad. Fast rute Havana 1959vi datt rett oppi revolusjonen. Likte dei typane der… Che Guevara

30:00

Fire dagar i land, tre dagar køyringfram og tilbake gjennom revolusjonen. Nattklubbfull militær, revolusjonssoldatfinne. Ein 20 år gamal tysk matros blei skutt.

31:50

Castros idéar. Oppvisning på spillekasino. Vi måtte leige kvite jakker. Men eg hadde khakiuniform og slapp inn….

32:50

12 år gammal geriljastoldat sto landgangsvakt.

33:00

Solgte rom i New YorkEkstrainntekt.... Skipperen skulle mønstre avdet gjorde eg og. Eg kom ikkje utav det med overstyrmannen

34:00

Lake'ane. Jumpersein bom på styrbord side, ned med båtsmannstol, Låg med Utvik heilt oppe i Lake Superior.

35:40

Oriente skulle til dokking i GøteborgAvmønstring. To månaders ekstra løn og gratis heimtur frå Gøteborg.

36:50

MS "Sunda", Mowinckel. Sør-Amerika. Likte meg ikkje ombord. Gikk frå Aker til Drammen.

37:30

MS "Høegh Abeille"Vest-Afrika. Sto berre seks månader. Der blei sjuk.

38:10

Tyfon. Justinian. Stillehavetlangt ute. Forsøkte å redde ei frakteskute. Skulle skalke luker og sette på tersene. Stor bølge

39:30

Redningsoperasjonfrakteskute. Pullerten blei dratt avTi fat med demperolje. Berga ti stykker med leider ombord.

40:20

Kongsberg-gevær. Med tauskaut overtrosse over. Losleideren monster. Japansk familie. Cheap stuertmen han delte ut khakiuniformer til dei.

41:40

"Meg og Tromsødekken..." skulle ha penger av gnisten. “dokker kan berre snu, for dokker har minus på boken”. Kartongar med sigarettar. Tromsødekken heiv kofferten over gjerdet. Henta koffertender kom tollerar. Tok kofferten og sprang. 1000 yin for kvar kartong. 200 for kvar øl….

43:30

Arrestert. Ein som heitte Steinar oversette. “Sei ikkje eit ord.”

44:30

Neste tur sto det sju kvitkledde tollarar på kaien med koffertanedei skulle levere dei tilbake. “Hadde dei tatt degt, hadde du fått eit års landgangsnekt”

45:20

Blindtarmbetennelsen igjen.

46:20

Giftmønstra på MS "Utvik" i 1962, Wilh. Torkildsenmatros.

47:30

Mønstra av i -63, brannvesen, drosjesjåfør, utkaster, kinovakt, taxi. Ikkje fastville ikkje til sjøs. Hadde fått to barn. Sporveienfire år som hjelpearbeidar . Fagbrev i 74.

48:50

Ville forsøke supplybåt. Johs Larsen“Ibis 5”, ankerhandling. Mønstra på i Portugal. Mønstra på 17. maiskipperen ropte: kom opp

50:00

Væpna kar med 2CVde må ut til Bidfjord Dolphinfeira 17. maiV12-maskinen hadde brent seg. Brukte 11 døgn med ein motor til Holland. Halvannan månad for å bytte motor. Kjøpte bil og køyrde heim. slapp gjennom tolla….

53:15

Tilbod som lærar. Nei takktilbod Ekofisk:"AMEK" -fleirfaglg opplæringfleirfagleg instrument, mekanikar1978 begynte januar. 47 år. Ingen av ungdomane søkte på det pga skolekrav i fritida. For å kome inn måtte du opptaksprøve. Supervisordu er ikkje riktig klokdu er jo 47 år?

55:00

Drog til Arendalfekk jo full betaling. Gjekk som læregutt og tente 700.000 i året. Ein av de første og eldste som tok Philips sitt A-mek kurs.

56:00

Sjumannsgruppereiste på ubemanna plattformar. Utrykking. Reisecrew. Var det tåke måtte vi overnatte.

57:00

Vi skulle vere på Edda. Overhale to Kongsbergturbiner. Gangbru over til Alexander Kielland. Eg var sjuk den dagen. Fleire kameratar blei plukka opp frå sjøen. Drittplattform. Eg sklulle ha vore der den natta….

58:35

Rykter om Aleksander Kielland. Vi likte ikkje den riggen. Amerikanaranedei fleste var kjempekarar.

01:00:09

Ukrutt forgår ikkje så lett. Skulle skifte gassturbin påfor å få av kopling- hadde 4/4-box hengande i talje. Fekk heile koplinga over meg. Bar meg inn på kontrollrommet. Helikopter i land. “Ikkje ring heim til mordette går bra”.

01:03:00

Sto til 2007, måtte gå når 65. Ikkje veldig mykje forskjellig. Modernisert. EkofiskbyenAlle kurskunne tapetsert med alle diplom. Kjempegøy.

01:04:40

Begynte med dårleg schedule 8 dagar på og 8 av. Var det dårleg ver rakk du berre å snu. Eindel sluttakonene klagdedet var jo nokre helpikopter som datt ned…

01:06:00

Boeingenden krevde vi vekk. Mob-båtar.

01:07:30

Ville ikkje gjort det annleis…